כתיבה שאוהבת יוצרים
  • אודות
  • צור קשר
  • Facebook
  • YouTube
TeneG | טנא ג'י
  • דף בית
  • ביקורת אלבומים
    • מאמרים באתר רעש לבן
    • מאמרים באתר תרבות.IL
    • מאמרים באתרים שונים
    • ארכיון 2016
    • ארכיון 2015
  • שירי משוררים
  • מוסיקה לילדים
  • סיקור הופעות
  • כתבי טנא ג'י
  • וידאו
  • הרצאות, ספרים, מופעים
  • דף בית
  • ביקורת אלבומים
    • מאמרים באתר רעש לבן
    • מאמרים באתר תרבות.IL
    • מאמרים באתרים שונים
    • ארכיון 2016
    • ארכיון 2015
  • שירי משוררים
  • מוסיקה לילדים
  • סיקור הופעות
  • כתבי טנא ג'י
  • וידאו
  • הרצאות, ספרים, מופעים
חדש באתר:
  • עשרת אלבומי העשור של טנא ג'י – כתיבה שאוהבת יוצרים (אפילוג)
  • דצמבר ג'י – על אלבומי החודש שחלף…
  • נובמבר בטנא ג'י – אלבומים חדשים וכמה מילים
  • אוקטובר ג'י – על אלבומי החודש לפי האלף-בית…
  • מורין נהדר – למה תעמוד רחוק
  • פרקי אבות : ישראל גוריון ואסף אמדורסקי – שרים הדודאים, סי היימן ואלעד שודלר – שירים מבית אבא.
  • שחר אריאל – שחר אריאל
  • עדי שחם – צבא של מכשפות.
  • יעל קופלנד – השארתי את האורות דולקים.
  • שרון טובה לוי – מקום.
פלורה – מקום
ראשי ♥ ביקורת אלבומים ♥ פלורה – מקום
גיא טנא אוקטובר 9, 2017 7:29 am

"אל תדליק לי את האור

לא רוצה לראות מה יש שם

 

כל היופי נחבא בשביל להגלות מחדש

מלמעלה הכל נראה קטן"

 

בשורות הללו מתוך "שדים", שיר הפתיחה של אלבומה הראשון בעברית של פלורה AKA לירון משולם, בחרתי לפתוח רשימה זו. פלורה עוסקת, כמו שורות אלו, באור ובחושך, במרחבים ובממדים, ביופי ובקושי. גם ב"שדים", גם ב"אין מה" היפהפה (בס נפלא של גיא שרף) ובשירים נוספים כמו "מקום" שיר הנושא עם הנבל של רננה נאמן, החליל של מרת'ה מקייב דיין וההפקה המוסיקלית הרגישה של דן זייתון, פלורה משלבת ממד אלקטרוני וקריר עם חמימות ורוחניות באופן ממגנט, מושך, מיוחד במינו.

"אל תדאג אני פה לא הולכת
כי יש דברים שכדאי לזכור
לב שלם רוצה לגדול

לא הולכת כן נשארת

לא הולכת כן נשארת"

פלורה כותבת טקסטים רזים, מהוקצעים, בהירים. לפעמים הם נדמים פשוטים מדי אולם בסופו של דבר ההתאמה והסינכרון עם הפן המוסיקלי מנצחים וכובשים אותי, מובילים אותי למחשבות עתידניות, על מוסיקה שתתאים עוד עשורים קדימה- כך ב"שיר לשיפור המצב רוח" (הטעות במקור- ג.ט.) החביב.

לעיתים, כמו ב "מותר", מיתמר החוצה פן אחר, אפל יותר , כמו בשורות: "אתה נוגע לי בנקודות רגישות ואז הכעס/ יוצא כמו כלב שמירה" או "נובח תוקף את המראה של עצמו עומדת/ מולו כמו מפלצת גדולה ששואגת".

פלורה מציגה באלבומה השלישי קו יצירתי מוגדר ומגובש. היא יוצרת שכבר יודעת לאן היא הולכת וכיצד היא משלבת את הווקאליות שלה עם המשוררת שבה והמוסיקאית שהיא. פלורה נמצאת בקו התקדמות והתפתחות מתמיד וגם הפעם, היא מבטיחה ומקיימת.

לביקורת שכתבתי אודות אלבומה הקודם :

https://raashlavan.com/2014/09/17/flora-everything-is-here/

פלורה

אודות המחבר

גיא טנא להציג את כל הפוסטים של גיא טנא


« פוסט קודם
פוסט הבא »
תגיות
אביב גדג' אהוד בנאי אחרית הימים אילן וירצברג איפה הילד אלון בר אלון עדר אנסמבל הפיוט אסף אמדורסקי אסף תלמודי אריק איינשטיין אריק ברמן בן גולן בציר טוב ברי סחרוף. ג'ירפות גיא לוי דודו טסה דייויד ברוזה דניאלה ספקטור החצר האחורית הילה רוח התקווה 6 חווה אלברשטיין חנן בן ארי טוב שהעולם גדול יהוא ירון יהודית רביץ יולנטה יונה וולך יוני רכטר ילדי בית העץ יענקלה רוטבליט לונא אבו נסאר לונה אבו נסאר מאיה בלזיצמן מתן אפרת נרקיס עמיר לב פדרו גראס רונית שחר שולי רנד שי צברי תומר ישעיהו תערובת אסקוט
עקבו אחרינו
כותבים באתר
  • נטע עמית
  • ציפורה פישר
  • מור אופק
  • חן צח
  • שי פלד
  • אוהד שגב
  • תומר גילת

נבנה על ידי אשכול מדיה - הקמת אתרי אינטרנט

גלילה לראש העמוד