כאשר קולה של מאיה יוהנה נשמע בפתיחת האלבום עם Hear it Rise שכתבה והלחינה יחד עם גיא מוזס, האיש והיוצר מאחורי Moses Project, מתגנבת תחושה מיוחדת אל מתחת לעור, התחושה הזו שמקפיצה מבקרי מוסיקה וגורמת לנו לזקוף אוזניים. יחד עם הקולות של דניאלה מילוא ושירן פדידה והסינטים של יונתן דסקל ומוזס עצמו, Hear it Rise מהווה פתיחה מייצגת, אותנטית של הצליל האלקטרוני והרך שילווה אותנו במשך האלבום כולו.
אהבתי מאד את " A New Climate" (איתן שיניץ ומוזס – ענן דן בוער ומוזס) עם איתן שיניץ בשירה וגישה רעננה ועדכנית בסאונד. גם כאן וגם בהמשך שיניץ מתגלה כמבצע טוב שמציג בשלות וטביעת אצבע משלו. משהו בתרכובת שמוגשת בשיר הזה, מן הטקסט המעניין דרך השירה וכלה במקצב, מביא אותי להמליץ במיוחד על הרצועה המסוימת הזו.
בכלל, למרות קו ברור מאד ביצירה של מוזס, הוא כן מציע גיוון: כך בקטע הכלי Isa Inda הוא יוצר שילוב בין גישה לביט נוסח A New Climate"" לבין רוך וסטואיות, כמעט צ'יל אאוט של ממש. קטע קטן ומשובח.
" Lights are Out" עם דניאלה תורג'מן בשירה ובנו הנדלר שמתארח עם הבס שלו, הוא שיר שמציג משהו אחר, יותר מפותל, יותר אפל. השירה של תורג'מן מחדדת את נקבוביות העור ולא משאירה אותך אדיש. הבס של בנו הנדלר דומיננטי והמוטיב הכמו- ערבי במעברים מקורי ומוקפד.
חלקו האחרון של האלבום שמציג את שירן פדידה, זמרת מצויינת בפני עצמה שהכרתי אי אז בפרוייקט "פלאגר" ושסגנון שירתה מושפע מביורק וממשיכות דרכה, חותם יצירה, אלבום קונספט אם תרצו, שלא במקרה הייתה חלק ממיצג של פרפורמנס ומחול. מוזס אינו חושש להתנסות אבל שומר על קו ברור ומובהק, כזה ששומר את המאזין בתוך מסגרת שגבולותיה גמישים ומרחפים עד מאד. מומלץ !.
Interlude # 2 (Gm- ins.) | ||
Salt Perfume (Ec & Gm) | Feat. Eitan Chinitz מבצע מרשים שמציג בשלות וטביעת אצבע משלו. תכנות תופים של מוזס שמקנה אופי מיוחד במינו לשיר שאינו מן הטובים באלבום. | |
Deep in the Ground (Sf & Gm) | Feat. Shiran Fadida
זמרת מצויינת בפני עצמה שהכרתי אי אז בפרוייקט "פלאגר", סגנון שירתה מושפע מביורק וממשיכות דרכה. |
|
Colors Redefined (Gm) | ||
Sweat Your Love (Sf & Sf & Gm) | Feat. Shiran Fadida |