יש יוצרים שגורמים לך לחשוב, וזה בעיני אולי הדבר הכי חשוב שיכול לעשות האמן. לגרום לך לחשוב. והמחשבה בימים האלה הולכת ומצטמצמת, הולכת ונסגרת מכל הכיוונים. זה שערוץ 2 כבר מזמן הפך למשחטה של מח ונפש, פרסומות ופאשיזם ,פורנו על בסיס יומיומי בחדשות של שמונה בערב. השיח על הטרדות מיניות ואונס הוא טריגר לפרסומת הבאה עם כל צילומי האילוסטרציה והכתבות ה'כאילו מזעזעות' בסוף כל האסונות מובילים למעדן חלב (מאיר אריאל תהי נשמתו צרורה).
אז עכשיו גם לקחו לנו את המחשבה והדעה והאלטרנטיבה ברדיו, קאנט 88 זאת לא תחנה שאפשר עוטד ללמוד ממנה משהו. אז מה נשאר ?
ואיפה זאב טנא פוגש אותי ? בדיוק בזמן .חודשיים לפני סיקרתי אותו ברוטשילד וכל הזמן תהיתי אם יצליח למלא את בארבי תל אביב. אז התשובה היא כן.. אמנם המעקים למעלה היו פנויים אבל הרחבה הגדולה הייתה מלאה. והסאונד היה מושלם, לכל מילה יש משמעות ולכל משמעות יש מחשבה.
איש בלי לב בן בלייעל משיקים כוסות של רעל איש בלי אף איש בלי טחול מחרבים ארמון בחול זה מזרח תיכון חדש.
אז בזמן שאני קראתי מתישהו את גדעון לוי והתביישתי , זאב טנא לקח את הגיטרה לרחוב (או לגבעה) ושר מדי יום במשך מאה וארבעים ימים את ג'ואיש:
איך אתה חי עם זה
איך אתה אדיש
ג'ואיש
סוגר עם שלם מאחורי גדר
רק בגלל שהוא רוצה ממך להשתחרר
עומד ושר להיות עם חופשי
אבל שוכח להיות אנושי
שוכח שרק אתמול אתה היית האחר
שוכח רק אתמול שרק אתה היית שם מאחורי גדר
אתה שהושפלת נמוך מנמוך
באוויר עוד עומד ריח מבשרך החרוך
אתה שראית בשניה יכול כל אדם להפוך לחיה
איך אתה חי עם זה
איך אתה אדיש
ג'ואיש
תתעורר
זה רק את עצמך שאתה סוגר פה מאחורי גדר
ההרכב שמלווה את טנא באש ובמים נשמע הרבה יותר מהודק ואחיד, קוסטה קפלן כרגיל אדיר על הגיטרה,פרפיסה וסינט – אודי בונן, בס – יונתן יידוב ותופים – עדיאל גולדמן הנפלא.
מדי פעם עלתה גם נעה איליי עם הצ'לו והוסיפה קלאסה לאירוע.
גם יהוא ירון עלה לשני שירים והוסיף המון אנרגיה. אבל האנרגיות של זאב טנא הן בלתי נגמרות. את כל האמירה שלו הוא צורח בקולו הצרוד, נכנס בזמן לקצב וביחד עם להקתו מביא את כל מה שיצירה טובה יכולה לעשות. גורמת לך לחשוב.
לא יודע לאן ייקח אותו האלבום 'צעיר אני כבר לא אמות' אבל אוכל לומר בוודאות :ראיתי את זאב טנא. עכשיו אני יכול למות.