האקטים של הרכבים כמו ה"בלקן ביט בוקס" או להקת הבנות "A-WA" ודומיהם ,הם משב רוח מגניב ומרענן בשנים האחרונות במוסיקה הישראלית, ותכלס גם מדגימים עוד משהו בפוטנציאל שלנו, כחלק מפסיפס רב-גוני שנקרא מדינת ישראל, להביא כיוון מוזיקלי חדשני. השירים האלה מצליחים להיות גם עמחה וגם פניה לקהל פוטנציאלי בחו"ל באותו תבשיל. גם עושים כבוד לפעם (חלקם) וגם פרש, גם מתובלים בתבלין ערבי וגם ארצישראלי.
הזמרת שירן אברהם עכשיו גם נכנסת לזירה, וזה מעולה. זה מקפיץ, זה תימני ותל-אביבי באותה נשימה. עם סינגל הבכורה שיצא בחודש שעבר – "ZEHERE" (השם 'שרה' בתימנית (היא משתזרת בהצלחה על הקווים האלה של חיבור מוזיקה עממית לפופ אלקטרוני ומרעננת את האוזניים עם תימנית-ערבית. השירה מדויקת בדיוק כמו השמות שציינתי למעלה, והאמת לא הייתי מצפה אחרת ממי שבילתה על הבמות וליוותה ענקית כמו אהובה עוזרי ז"ל. כן, בשנתיים האחרונות זכתה שירן להופיע לצידה של מלכת הזמר הים-תיכוני ואפילו כונתה – "אהובה הקטנה" . לא, אין מצב שלא מדובר בכישרון אם הכינוי שלך הוא אשכרה "אהובה הקטנה" על ידי הזמרת עצמה.
ZEHERE"" למעשה, נכתב על ידי שירן אברהם בהשראת שיחה שלה עם סבתה ,שסיפרה על אחותה הקטנה שרה (זהרה בתימנית), ועל התקופה שבה הם עלו לארץ ישראל. נפלא. השיר שמסופר ממבט עיניה של אחות בכורה אל אחות קטנה בעצם, מספר על כך שכל מה שעניין את שרה זה לצאת מהסביבה המוכרת ולגלות את רזי העולם בחוץ. "שרה אחותי השובבה ,לאן את הולכת כל לילה, בורחת בשקט מבלי שידעו" שרה שירן בבית הראשון, בשיר שגם הלחינה. לפעמים אני שואל את עצמי למה קיימת חוסר מקוריות בשדה המוסיקה המזרחית, כל כך חבל. יש מאין.
הסינגל החדש נושא עמו קליפ ובקרוב יוצאת הזמרת עם EP חדש.
השיר קצת מנסה להתאים למה שקורה עכשיו ומושך לכיוון המהונדס כאילו כדי לרצות מישהו. התזוזה הזאת בין ההתאמצות להישמע כשיר שישמע טוב בזרם ולא להישאר מאחור, לבין האופי הלא יומרני והשירה מלאת הנשמה של שירן, גורמת לכך שהשיר עובר בהצלחה חלקית את מבחן האוזן. ביחד עם זה, אני מצפה בכליון עינים ל-EP הקרב ובא, ומזל טוב על הסינגל החדש. מקווה שתישארי איתנו עוד הרבה….
אבל במקרה הזה לא התפשרו על האיכות כלל וכלל,
בלקן מוכיחים שהם לגמרי בעניניים, ושירן אני כבר קונה כרטיס לסיבוב הבא שלהם
ביקורת מגניבה!